BMW, Mercedes, Audi az aktuális erőssorrend
Mindhárom német prémium autógyártó néhány százalékos visszaeséssel zárta az elmúlt évet.
Mindhárom német prémium autógyártó néhány százalékos visszaeséssel zárta az elmúlt évet.
Az erőhiánytól abszolút nem szenvedő elektromos újdonság nagyobb, mint a BMW X7 és a Mercedes GLS.
Lényegében pontosan ugyanúgy működik, mint az okotelefonok hasonló rendszerei.
A Q8 e-tron és a Q8 Sportback e-tron vonultatja fel először az ingolstadti márka megújult emblémáját.
Hamarosan érkezik a Porsche első 100 százalékban villanymotoros hajtásláncú szabadidő-autója, melynek álcázott prototípusával testközelből ismerkedtünk meg.
Bár az esetek 99 százalékéban nem hagyja majd el az aszfaltozott utakat, az elődjénél nagyobb és sokkal modernebb új GLC-t többek közt a kihívást jelentő útviszonyokra is alaposan felkészítették. Kipróbáltuk a légrugós és összkerekes újdonságot.
A kifutó C-Klasse legsportosabb csúcsmodelljének motorjában találtak még néhány eddig szunnyadó lóerőt.
Meghajtottuk az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új X1-et, a bajor gyártó legkisebb SUV-ját, mely néhány centiméter híján már akkora, mint az első X3-as. És nemcsak benzines, dízel, valamint plugin hibrid, hanem tisztán elektromos verzióban is támad.
A dél-koreai gyártó újdonsága méret tekintetében valahova a Mercedes E-osztály és S-osztály közé ékelődik be.
A csökkentett teljesítményű és aksikapacitású legújabb i4-es egy feltöltéssel mintegy 478 kilométert képes megtenni.
A bajor gyártó kompakt SUV-ja immár nyolcféle hajtáslánccal rendelhető.
A közelben békésen csordogáló Ipoly hullámai nagyobb zajt csapnak, mint amennyit eddig hallhattunk arról az ipolytölgyesi üzemről, ahol Aston Martinok, Lamborghinik és Range Roverek nemes alkatrészei készülnek. A Monónál jártunk.
Hamarosan érkezik az immár 6 éves múltra visszatekintő aktuális E-Klasse utódja, melynek puttonyos változata a gyártó utolsó kombija lehet.
Klasszikusan szép szedán vonalvezetés, megannyi szívet melengető finom részletmegoldás, tágas utastér, zöld rendszámos modern hibrid hajtáslánc. Túl szép, hogy igaz legyen? Kipróbáltuk a DS non-plus-ultra kategóriás csúcsmodelljét.
A sógorék alpesi F1-es pályáján a táltosbenzin és a prémium minőségű áram éppúgy jelentős mértékben fogyott, mint az aszfaltra rágógumiként tapadó sportgumi. Nem voltunk válogatósak: szívó V10-es, turbós 5 hengeres és hangtalan villany-sportautókat egyaránt megkergettünk.
Megérkezett a BMW X5 és a Mercedes GLE legújabb japán kihívója, a most először nemcsak turbós hibrid, hanem zöld rendszámos plugin hibrid verzióban is elérhető ötödik generációs Lexus RX, melyet kaliforniai utakon tettünk próbára.
Alapáron 4 hengert és lágyhibrid technikát virít a sportos kivitelben biturbó 6 hengeres élvezeteket nyújtó Grecale, melynek műszerfalán olyannyira új szelek fújnak, hogy már a mutatós óra sem analóg.
Ilyen az, amikor egy autós extrára nem feltétlenül hardverként, hanem szolgáltatásként tekintünk.
Ennél többet nem nagyon lehetne kihozni a négykarikás gyártó kompakt modelljéből.
Se nem divatterepjáró, se nem zöld rendszámos hibrid – mit szólnak majd ehhez a szupertrendi szomszédok? Ezt a kérdést inkább tegyük gyorsan zárójelbe, és próbáljunk meg előítéletek nélkül közelíteni ehhez a praktikus új kompakt dízel BMW-hez.